Tržne raziskave - zakaj potrebujemo ankete?

Kaj so tržne raziskave, čemu so pravzaprav namenjene ankete in raziskave?

Tržne raziskave zajemajo zbiranje podatkov in interpretacijo zbranih podatkov. Te dejavnosti omogočajo določitev osnovnih tržnih elementov, vključno s cenami blaga in storitev, povpraševanje in ponudbo po njih, ter mnenje in vedenje potrošnikov. Tržne raziskave omogočajo tudi spremljanje odločitev in smeri konkurence.

Trenutno je uspeh podjetja v veliki meri odvisen od analiz, ki podjetju olajšajo sprejemanje pravih poslovnih odločitev. Poznavanje tržnih zahtev in pravilno uporabljene tržne strategije omogočajo nastanek novih, boljših storitev in izdelkov.

Tržne raziskave - zakaj potrebujemo ankete?

Ključni element zbiranja podatkov, ki podjetju daje prevlado nad konkurenco, je tržna raziskava.

Takšna raziskava je priporočljiva v primerih, ko prihaja do povečanega tveganja; v času, ko bi bilo potrebno sprejeti pomembne odločitve o ukrepih podjetja. Takšne situacije so predvsem:

  • Pojav nove konkurence, ki je kupcem zanimiva.
  • Načrtovana širitev na nove trge.
  • Preoblikovanje trga iz prodajnega trga v potrošniški trg.
  • Spremembe, ki so potrebne zaradi zahtev ekonomske politike posamezne države.
  • Stalne spremembe v zahtevah potrošnikov in upad njihovega povpraševanja.

Glavni razlog za raziskave, ki jih opravljajo storitvena in proizvodna podjetja, je vse večje povpraševanje po ponujenih izdelkih. Spodnji dejavniki so znani kot nadvse koristni, ko je govora o pridobivanju večjega števila kupcev:

  • Testne raziskave
  • Raziskave cen
  • Raziskave blagovnih znamk
  • Ekspeditivne raziskave
  • Raziskave zadovoljstva strank
  • Gospodinjski paneli

Na samo izbiro pravilne raziskovalne metode vplivajo številni dejavniki, kot so: čas, potreben za zbiranje podatkov, velikost raziskovanega območja, finančni vložek, potreben za izvedbo raziskave, ter predmet raziskave.

Anketa velja za eno izmed najbolj priljubljenih raziskovalnih tehnik. Zaradi enostavnosti zbiranja podatkov in enostavne analize le-teh je postala osnovno orodje tržnih raziskav.

Anketa velja za eno izmed najbolj priljubljenih raziskovalnih tehnik.

Razlikujemo med mnogimi vrstami anket, ki olajšajo izbiro prave tehnike za raziskovalno problematiko in vključujejo vidike, ki so pomembni za stranko. Trenutno uporabljene metode anketiranja vključujejo:

  • Telefonske klice,
  • E-pošto,
  • Medije,
  • Neposrednost,
  • Radio in TV,
  • Komercialnost,
  • Računalnik,
  • Avditorij,
  • Deljenje;

V dobi interneta je najbolj dostopna in tudi najcenejša metoda zbiranje podatkov prek spletne in mobilne ankete. Such research has a relatively high range at a low financial cost. Online survey questions are simple and answering them isn’t hard for the participants.

Anonimnost ankete zagotavlja verodostojnost pridobljenih odgovorov, to pa vsekakor znatno doprinese k učinkovitosti opravljenih raziskav.

TGM Research - mobile surveys

TGM Panel Slovenija pripada svetovnemu dobavitelju tržnih raziskav - TGM Research FZE. Vsi živimo v digitalnem svetu. Odkrijmo ga s tržnimi raziskavami. Pridružite se nam na tem mobilnem potovanju.

PREGLED PORTALA